Patiëntervaringen als basis voor procesverbetering: een multidisciplinaire aanpak
Door: Maureen Dekker, adviseur kwaliteit / patiëntenparticipatie (Dijklander Ziekenhuis),
Anne Snijders, accounthouder kwaliteit (Dijklander Ziekenhuis)
De beste uitkomsten voor patiënten en samenwerken met de patiënt, dat zijn twee belangrijke strategische speerpunten voor het Dijklander Ziekenhuis. Hierop aansluitend organiseert het ziekenhuis tal van initiatieven om de patiënt bij de (organisatie van de) zorgverlening te betrekken en zo cyclisch te leren van de ervaringen van patiënten.
In deze workshop staat één van deze initiatieven centraal: de patiëntreis. Je leert:
- Hoe het Dijklander Ziekenhuis de patiëntreis vormgeeft en organiseert;
- Welke instrumenten zij tijdens de reis gebruiken;
- Hoe deze instrumenten voor, tijdens en achteraf aan elkaar verbonden worden;
- Wat het Dijklander Ziekenhuis is tegengekomen op het gebied van beleving, behoeften en betrokkenheid van de patiënt.