Workshop 1

Patiëntervaringen als basis voor procesverbetering: een multidisciplinaire aanpak

Door: Maureen Dekker, adviseur kwaliteit / patiëntenparticipatie (Dijklander Ziekenhuis),
Anne Snijders, accounthouder kwaliteit (Dijklander Ziekenhuis)

In het Dijklander Ziekenhuis zijn ‘de beste uitkomsten voor patiënten’ en ‘samenwerken met de patiënt’ twee belangrijke strategische speerpunten. Aansluitend hierbij organiseert het ziekenhuis tal van initiatieven om de patiënt bij de (organisatie van de) zorgverlening te betrekken en zo cyclisch te leren van de ervaringen van patiënten. In deze workshop staat één van deze initiatieven centraal: de patiëntreis.

In deze workshop leer je:

  • Hoe het Dijklander Ziekenhuis de patiëntreis vormgeeft en organiseert;
  • Welke instrumenten zij tijdens de reis gebruiken;
  • Hoe deze instrumenten voor-, tijdens en achteraf aan elkaar verbonden worden;
  • Wat het Dijklander Ziekenhuis tegen is gekomen op gebied van beleving, behoeften en betrokkenheid van de patiënt.

 

Toestemming plaatsen cookies

Deze website maakt gebruik van functionele, statistische en social media & overige cookies. Als u wilt aanpassen welke cookies en scripts gebruikt mogen worden, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Meer informatie is beschikbaar in de privacy- en cookiestatement.