Op 21 maart vindt de volgende bijeenkomst van het Leer- en Verbeternetwerk Antistollingszorg plaats. We kijken ernaar uit je weer te ontmoeten!
Er staan vijf interessante werksessies op het programma. De onderwerpen voor deze sessies zijn gebaseerd op jullie eigen voorkeuren naar aanleiding van de evaluaties van vorige bijeenkomsten. Je kunt je inschrijven voor 2 werksessies naar keuze (1 sessie per ronde). Daarnaast is er volop de gelegenheid om te netwerken met andere deelnemers om zo ook van elkaar inspiratie op te doen.
Programma
10:00-10:20 |
Welkom en opening |
10:20–12:20 |
Werksessies ronde 1, met de keuze uit: - Casemanagement |
12:20–13:20 |
Netwerklunch |
13:20–15:20 |
Werksessies ronde 2, met de keuze uit: - Samenwerking tussen de 1e en 2e lijn - Periprocedureel beleid - Scholing |
15:20–15:40 |
Plenaire afronding |
15:40–16:00 |
Evaluatie t.b.v. volgende bijeenkomst & afsluiting |
16:00–17:00 |
Netwerkborrel |
Werksessies
Ronde 1 (10.20–12.20 – keuze voor 1 sessie per ronde)
A. Complicatieregistratie
Geïnspireerd door Karin Daemen (internist, Tergooi ziekenhuis) gaan we in deze werksessie aan de slag met het maken/aanscherpen van een plan om inzicht te verkrijgen over de complicaties onder antistollingsmedicatie in jouw organisatie. Je gaat naar huis met een plan onder je arm en je weet welke stappen je de komende drie maanden gaat zetten.
- Onder begeleiding van: Karin Daemen, Tergooi Ziekenhuis; Lars Heessels, CWZ; Anja de Bruin, programma TvV
- Gevraagde voorbereiding: volgt per email na aanmelding voor de sessie
B. Casemanagement
Tijdens deze sessie ga je in kleine groepjes aan de slag met je eigen vooraf geformuleerde vragen m.b.t. de opzet en optimalisatie van het Casemanagement in jouw organisatie.
- Onder begeleiding van: diverse experts op het gebied van Casemanagement; Stephanie Scholte & Ylonne Sensen, programma TvV
Gevraagde voorbereiding:
- Formuleer een vraag of behoefte m.b.t. het Casemanagement in jouw organisatie: wat wil je graag (door)ontwikkelen en/of waar heb je vragen over en zoek je hulp/inspiratie voor?
- Een ‘aanbod’ (als je dat hebt) van een onderdeel van Casemanagement dat je wilt delen, waarvan je vindt dat je dit in jouw ziekenhuis al goed op orde hebt en waarmee je mogelijk een andere deelnemer verder kan helpen. Uitleg volgt per e-mail na aanmelding.
Ronde 2 (13.20–15.20 – keuze voor 1 sessie per ronde)
A. Samenwerking tussen de 1e en 2e lijn
Tijdens deze sessie staat de samenwerking & informatieoverdracht tussen 1e en 2e lijn, en specifiek met in- en externe trombosediensten en huisartsen, centraal. Je kunt werken aan een eerste- of vervolgstap die je hierin in jouw regio kunt zetten.
-Onder begeleiding van: Laura Faber, internist-hematoloog/Starlet/TAC-NH, Nadia Belrhiti, VieCuri; Henk Adriaansen, Gelre ziekenhuizen/RAMO; Stephanie Scholte, programma TvV
- Gevraagde voorbereiding: volgt per email na aanmelding voor de sessie
B. Periprocedureel beleid
tijdens deze sessie staat het periprocedureel beleid uit jouw eigen organisatie centraal. Hoe verhoudt jouw beleid zich tot het landelijk verbeterdoel antistolling van de IGJ? En hoe tot de Landelijke Transmurale Afspraak (LTA) Antistolling? Bij welke onderdelen van jouw protocol ervaar je bij de uitvoering onduidelijkheden en hoe kun je dit binnen jouw organisatie oplossen? Met antwoorden op deze vragen (en mogelijk een plan van aanpak) keer je na deze sessie huiswaarts!
- Onder begeleiding van: Laura Faber, internist-hematoloog/Starlet/TAC-NH, Dionne Braeken, MUMC; Anja de Bruin, programma TvV.
- Gevraagde voorbereiding: volgt per email na aanmelding voor de sessie.
C. Scholing
Tijdens deze sessie wordt a.d.h.v. een werkdocument in kleine groepjes gewerkt aan een scholingsplan voor de eigen organisatie, met onder andere aandacht voor: voor welke doelgroep is de scholing bedoeld? Op welke manier geef ik de scholing vorm en welke ‘smaken’ zijn er hierin? Hoe bed je de scholing organisatorisch in? Wat is hiervoor nodig?
- Onder begeleiding van: Dionne Braeken, MUMC; Kees Smulders, JBZ
- Gevraagde voorbereiding: volgt per email na aanmelding voor de sessie
Meld je aan!
De bijeenkomst vindt plaats in De Eenhoorn, Barchman Wuytierslaan 2 3818 LH Amersfoort. Voor een optimale inzet van ons team en de catering is het belangrijk om te weten of je aanwezig bent en bij welke sessies. Daarom willen we je vragen je in te schrijven via het formulier onderaan deze pagina. We realiseren ons dat dit een extra stap is maar we vragen je hiervoor begrip. Hartelijk dank!